
זקוקים לעורך דין - אנחנו כאן בשבילך!
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהירות
דף הבית >
עו"ד מסחרי
עו"ד מסחרי הוא עורך דין המלווה כל עסק וכל בעל עסק, תאגיד, חברה בע"מ או שותפות, בשלבים השונים של ההתפתחות העסקית. משרד עורכי דין שחר חן – עורכי דין ומגשרים, עוסק בין השאר בנושאים עסקיים ומסחריים. במסגרת הפעולות השונות הנדרשות בתחום הזה ניתן למנות פתיחת עסקים חדשים וליווי עסקים בתהליכים עסקיים שונים. בין השאר, עורך דין מסחרי אמון על עריכת הסכמים וחוזים עם השותפים העסקיים והובלת תהליכים משפטיים המתנהלים מעת לעת במסגרת הפעילות העסקית השוטפת.
עו"ד מסחרי – למי זה טוב ולמה
כל עסק מסחרי חייב מעת לעת ייצוג משפטי, הן בעניינים עסקיים שוטפים והן בניסוח חוזים עסקיים חדשים, בדרך לעשיית עסקים עם לקוחות חדשים, או עם ספקים שאמורים לשפר את היכולות העסקיות. עסקים בתחילת הדרך לרוב נזקקים לשירותים שונים, לדוגמה, פתיחת חברה ורישום שלה כדין, אצל כל הגופים שאמורים לפקח עליה. עם הגופים הללו ניתן למנות את רשם החברות, שהרישום בו כולל גם בחירה נכונה של שם לעסק, באופן שלא יפגע בזכויות של עסקים שהם כבר רשומים ושהם בעלי שמות דומים או זהים. עו"ד מסחרי אמון על תשלומי האגרות השונות והפיכת העסק לגוף חי ופעיל. אם העסק מעסיק עובדים, עורך הדין המסחרי יהיה אחראי לבחינת כלל ההסכמים שעל פיהם מתנהלים היחסים בין העובדים למעבידים. זה המקום לציין שבנושא הזה, הסכמי עבודה חייבים להיות תואמים לחוקי העבודה הבסיסיים.
החשיבות של עורך דין מסחרי
עו"ד מסחרי איכותי ומיומן, עשוי למנוע מהעסק להיכנס לעסקאות או לשותפויות בעייתיות עם שותפים עסקיים בלתי ראויים. מנגד, הוא עשוי למנוע קשירת חוזה המנוסח שלא כהלכה, בין אם באופן הפוגע בעסק ובין אם תוך פגיעה בחוק. אם יש לך עניין בשירותיו הטובים של משרד עו"ד מסחרי איכותי ומיומן, משרד עורכי דין שחר חן זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בבדיקת הסכמים קיימים ובניסוח חוזים והסכמים חדשים הנדרשים מעת לעת במהלך הפעילות השוטפת של העסק.
הערך המוסף של עורך דין מסחרי
הערך המוסף הגדול של עו"ד מסחרי, טמון ביצירתיות שלו, וביכולת שלו לתת מענה משפטי, לצרכים המסחריים של העסק. במילים אחרות, עו"ד מסחרי טוב הוא עורך דין שיודע לתפור לכל עסק, את החליפה המשפטית שמתאימה לו. כדי לדעת מהי החליפה המשפטית המתאימה ביותר לעסק, על עורך הדין להכיר היטב את העסק. כך לדוגמה, עורך הדין צריך להכיר את הלקוחות של העסק, את המתחרים של העסק, את השוק שבו העסק פועל, ואת הפרקטיקות שמקובלות בשוק הזה. כך, יכול עורך הדין להכניס את עצמו לנעליו של העסק, ולהבין את האינטרסים המסחריים, והכלכליים, של בעל העסק.
לכן, לעסק מסוים העצה הטובה תהיה להעלות את כל הסכמות, קטנות כגדולות, על הכתב. אך לעסק אחר, שבו ההתנהלות היא יותר דינמית, עצה שכזאת עלולה לגרום לאובדן של הרבה לקוחות. בדומה, לעסק אחד העצה המשפטית תהיה תנסח חוזה בשפה משפטית, אך בעסק אחר נסתפק בתחלופת מיילים / מסרונים, באופן חופשי.
באחד המקרים פנה אלינו יצרן אמצעי לחימה, שנמצא בקשרי מסחר עם משרד הביטחון. בעסקה מסוימת, שוויה נאמד בכחצי מיליון שקלים, התגלעו חילוקי דעות בינו לבין משרד הביטחון. אנחנו, שידענו שמשרד הביטחון הוא אחר מהלקוחות הגדולים של היצרן, מיד המלצנו על ניהול משא ומתן במטרה לפתור את חילוקי הדעות. היה ברור לנו מהרגע הראשון, שאין שום הצדקה מסחרית להגיש תביעה לבית המשפט, אף על פי שהיה לנו "קייס" מעולה נגד משרד הביטחון. כלומר, למרות שחשבנו שיש לנו עילת תביעה טובה, לא העלנו על דעתנו לתבוע את משרד הביטחון. משום שאם היינו תובעים, היצרם היה עלול לאבד את אחד הלקוחות הכי גדולים שלו. עוד ידענו, שמשרד הביטחון מאוד מרוצה מהשירות שהיצרן נתן לו. לכן, החלטנו למנף את היתרון הזה לטובת היצרן. עד מהרה, נכנסנו למשא ומתן אינטנסיבי, שבסופו היצרן קיבל את מבוקשו.
נשאלת השאלה, כיצד עו"ד מסחרי תופר לכל בעל העסק את החליפה המשפטית שמתאימה לו? כיצד הוא מבין את האינטרסים של בעל העסק? וכיצד הוא מצליח להכניס עצמו לנעליו של בעל העסק?
השלב הראשון בדרך להכרת העסק הא ביצוע ראיונות עומק עם בעל העסק. הריאיון עם בעל העסק יכלול את כל הנושאים שדרושים להכרת העסק, כגון: מה הפרופיל של הלקוחות שלהם, כיצד הלקוחות מגיעים אליהם, מהו האופק הכלכלי של העסק, ועוד. השלב השני הוא ביצוע מחקר מעמיק ביחס לעסק, ולעולם המסחרי שבתוכו הוא פועל. מחקר מעמיק זה, יהיה השלמה לראיון עם הלקוח, והוא ייתן לנו כלים אובייקטיבים להכרת העסק, ולמתן פתרונות משפטיים מקובלים בענף.
לדוגמה, אחד אחת מלקוחותינו היא חברה גדולה בתחום הפרסום הדיגיטלי, שרצתה שנערוך עבורה חוזה להתקשרות עם הלקוחות שלה. לאחר שלמדנו את שוק הפרסום הדיגיטלי, ואת המקובל בענף הדיגיטל, הגענו למסקנה שהחוזה לא יכול להיות חוזה יבש ואפור, כמו כל חוזה רגיל שבין ספק ללקוח. החוזה חייב להיות "ממותג", ולהיכתב בשפה שיווקית וקלילה. וכך באמת היה. ניסחנו חוזה שמגן על חברת הדיגיטל, תוך שהקפדנו על ניסוח ממותג וקליל.
לסיכום
משרדנו מלומד היטב בייצוג תאגידים וחברות, בכל שלב של ההתפתחות העסקית. אנו נותנים מגוון ייעוץ משפטי, החל משלבי המשא ומתן, עבור בכריתת החוזה, והתפרצות הסכסוך העסקי, וכלה בניהול תביעות מורכבות בבית המשפט. הגדולה האמיתית שלנו טמונה ביכולת להכיר את העסק לעומק, ולתת מענה משפטי, מהיר, יעיל, וקונקרטי, שתפור למידות של בעל העסק.
תחומי התמחות נוספים
-
• עורך דין תאונות דרכים בחיפה והצפון

















