זקוקים לעורך דין - אנחנו כאן בשבילך!

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהירות

    זקוקים לעורך דין - אנחנו כאן בשבילך!

    מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהירות

      עורך דין רשלנות רפואית בחיפה

      עורך דין רשלנות רפואית בחיפה ובכל מקום אחר בישראל, הוא איש המקצוע האמון על הגשת תביעות בגין טיפול רפואי רשלני. משרד עורכי דין שחר חן מתמחה בתחום על היבטיו השונים. המומחה מטעמנו ישקוד על איסוף המסמכים הרפואיים, בחינה שלהם וגיבוש התביעה. בכל שאלה ובקשה, אנו עומדים לרשותכם.

      מתי עורך דין רשלנות רפואית בחיפה יכול להגיש תביעה

      רשלנות רפואית על פי ההגדרה היא טיפול רפואי רשלני. הטיפול ייחשב רשלני כאשר הרופא פעל בניגוד לאסכולה הרפואית: כך לדוגמה, רופא ייחשב כמי שביצע רשלנות רפואית, אם הוא ביצע פעולה רפואית שאסור היה לבצע, או אם נמנע מלבצע פעולה רפואית נדרשת. האפשרות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית מתקיימת אך ורק אם כתוצאה ממנה נגרם נזק משמעותי למטופל. להלן מספר סוגים אפשריים של רשלנות רפואית:

      • רשלנות רפואית בלידה: פעולה רפואית רשלנית שבוצעה, או אי ביצוע פעולה נדרשת בזמן הלידה, אשר גרמה לכך שהוולד נולד פגום, או נגרם נזק ליולדת.
      • רשלנות רפואית בניתוח: פעולה רשלנית בזמן הניתוח, שחורגת מכלל הפעולות הנדרשות ואשר בגללה נגרם נזק של ממש למנותח.
      • רשלנות רפואית במהלך ההיריון: אבחנה שגויה במהלך תקופת ההיריון, שגרמה לכך שנולד תינוק עם בעיות, או העדר אבחנה של בעיה כל שהיא אצל העובר אף שכל הסימנים מעידים שהבעיה הייתה ברורה והיה אפשר לאבחן אותה.

      מדוע עו"ד רשלנות רפואית ובכלל צריך להגיש תביעה בהקדם האפשרי

      תביעה בגין רשלנות רפואית היא תביעה אשר ככל שלא תוגש במועד, עלול הנפגע להחמיץ את המועד כך שהזכאות שלו לפיצויים לא תתקיים. כיוון שהשלבים השונים בדרך להגשת התביעה הם ארוכים, חשוב להתחיל את התהליך מוקדם ככל האפשר. אם יש לך עניין להגיש תביעת רשלנות רפואית, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת עם עורך דין רשלנות רפואית במשרד שחר חן ולמצות את כל האפשרויות. הכלל הראשון של כללי האתיקה הרפואית קובע שעל הרופא אסור לעשות נזק למטופל, או בלטינית: 'Primum non nocere', שמשמעותו, לעזור, אך לפחות לא לעשות נזק. למרות זאת, יותר ויותר ישראלים מוצאים את עצמם ניזוקים ע"י המערכת הרפואית, שמחויבת לשמור על בריאותם. ואכן, דיני הרשלנות הרפואית תופסים מקום מרכזי בענף הנזיקין במשפט הישראלי. כל אחד מאיתנו נזקק, מפעם לפעם, לטיפול רפואי כזה או אחר, וכולנו נתקלים שוב, בתורים ארוכים, ברופאים שמטפלים בו זמנית בעשרות מקרים, ובמשמרות שמתארכות כ- 24 שעות, ואף יותר מכך. העומס הבלתי נתפס בבתי החולים נותן את אותותיו, ומספר המקרים שבהם גורמים רפואיים מתרשלים בטיפול, עולה בהתאמה. מחקרים וסקרים מוכיחים כי הסכומים שבתי המשפט פוסקים בכל שנה ושנה, סכום אסטרונומי של כ- 250,000,000 ₪ (רבע מיליארד ₪ !), כפיצויים בגין רשלנות רפואית. רשלנות רפואית עלולה לגרום לנכויות קשות ולפגיעות קשות באיכות החיים של המטופל, ועל כן ברור, לפיכך, מדוע בתי המשפט פוסקים סכומים גבוהים כל כך בתובענות מסוג זה. למשרדנו ניסיון עשיר בתביעות רשלנות רפואית בפרט, ובממשק שבין רפואה לבין המשפט בכלל. לכבוד השופט בדימוס, עו"ד שמעון שר, ניסיון עשיר כשופט (!) במגוון רחב של סוגיות ברשלנות רפואית. אם אתם מחפשים עורך דין לענייני רשלנות רפואית – אנחנו הכתובת!  

      מהי רשלנות רפואית?

      למעשה, הרשלנות הרפואית עלולה לבוא לידי ביטוי במספר מישורים, כשבכל מישור עלולה להתגבש רשלנות רפואית. 

      המישור האחד מתייחס לטיפולים, לבדיקות, ולכל הפעולות הרפואיות שבוצעו בחולה. כך לדוגמה, ניתוח מסוים, שהתבצע בניגוד לכללים הרפואיים המקובלים, יחשב לטיפול רפואי רשלני מצד בית החולים. באחד המקרים שבהם טיפלנו, התברר, כי ניתוח בוצע בהתרשלות, משום שבמהלך הניתוח נשככה צינורית בתוך המטופל, שגרמה לזיהום ולתחושות לא נעימות. שככת צינורית שכזו תיחשב להתרשלות.

      מישור שני נוגע לטיפולים, לבדיקות, ולכל הפעולות הרפואיות שלא בוצעו בחולה. לדוגמה, גילוי מאוחר של מחלת הסרטן עלולה להחמיר מצב רפואי של חולה, או לפגוע בסיכויי ההחלמה שלו. לכן, אם בית החולים לא שולח את החולה לכל הבדיקות הנדרשות, וכתוצאה מכך לא התגלה גילוי סרטני, מדובר ברשלנות רפואית. באחד המקרים שייצגנו, מטופלת קיבלה טיפול שיניים משקם – השחזת השיניים והדבקת כתרי זרקוניה. ההשחזה של השיניים והדבקת הכתרים נעשו בצורה מקצועית, אך הבעיה היתה בבחירת הטיפול הרפואי. כלומר, הרופא שהתרשל לא היה צריך לבצע השחזה והדבקה של כתרי זרקוניה, אלא להפנות את המטופלת לטיפול כירורגי ואורתופדי (עקירת שן או שניים וגשר). לכן, למרות שטיפול השיניים המשקם נעשה בצורה טובה ומקצועית, הרופא התרשל כי בחירת הטיפול היתה לא נכונה. כלומר, ההתרשלות נעוצה בטיפול הרפואי שהמטופלת לא קיבלה. לא בטיפול הרפואי שהיא כן קיבלה. 

      המישור השלישי נוגע לאינפורמציה ולמידע שחיוני למסור למטופל לפני הטיפול. מדובר במידע רחב ומקיף, והוא כולל: הן את סיכויי ההצלחה, והן את סיכויי הכישלון של כל טיפול; את התועלת שניתן להפיק מכל טיפול, ואת הנזק שעלול להיגרם; את המשמעות הרפואית של היעדר טיפול; וכמובן, את אותם הפרמטרים ביחס לדרכי טיפול אלטרנטיביים. כך לדוגמה, לפני ניתוח להסרת גידול שפיר, הרופא חייב להסביר למטופל מהם סיכויי ההצלחה, מהם סיכויי הכישלון, איזה תועלת המטופל יפיק אם הטיפול יצליח, ומהו הנזק שייגרם אם הטיפול יכשל. בנוסף, הרופא חייב להסביר למטופל מהי המשמעות הרפואית, אם המטופל יבחר שלא להסיר את הגידול. ובנוסף, מחובת הרופא להסביר למטופל אם יש דרכים אלטרנטיביות להסיר את הגידול השפיר, והן הדרכים האלו. 

      אם מטופלת נתנה את הסכמתה לטיפול מסוים, בלי שהיא הבינה מהן ההשלכות של הטיפול, אילו נזקים עלולים להיגרם, ומהי ההסתברות להתגבשותם של הנזקים, הרי שמדובר בהתרשלות במתן אינפורמציה רפואית.  

      מדוע חשוב לתת למטופל הסבר מפורט, ומהי המשמעות של אי מתן הסבר?

      הסיבה שבגללה חשוב מאוד לתת למטופל הסבר מפורט נובעת מכך שכל אדם חופשי ואוטונומי להחליט על גופו ועל חייו, לפי שיקול דעתו, ובהתאם לצו מצפונו. כדי שאדם יוכל לממש את האוטונומיה שלו, עליו לקבל את כל האינפורמציה הרלוונטית. אחרת, המטופל לא באמת יכול להבין את המשמעות של הטיפול, ולכן, ההסכמה שלו אינה הסכמה אמיתית.

      הערך המוסף של עורך הדין רשלנות רפואית חיפה

      יחד עם זאת, הערך הגדול ביותר של עורך דין לרשלנות רפואית היא היכולת לחקור מומחים רפואיים, ולחלץ מהם את האמת, כשהם מעידים בבית המשפט. פעמים רבות, למרות שאנחנו עושים מחקר משפטי רפואי מקיף, ולמרות שאנחנו שוטחים את כל הטענות המנומקות שלנו בבית המשפט, בתי החולים מסרבים להודות בטעותם. בגלל שמדובר ביוקרה של בית החולים, ושל הרופא, יהיה קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לשכנע את בית החולים שהטיפול שניתן הוא טיפול רשלני. לכן, יהיה עלינו לחלץ את האמת מבית החולים.

      כיצד ניתן לחלץ את האמת מבית החולים? במהלך בירור התביעה יגיעו רופאים מומחים (מנהלי מחלוקת ומנהלי בתי חולים), כדי להעיד לטובת הרופא שהתרשל. סוללה עצומה שמורכבת ממיטב הרופאים בישראל יעמדו לרשות בית החולים, כדי לשכנע את בית המשפט שהטיפול שניתן לא היה טיפול רשלני. וכאן בדיוק טמון הערך המוסף שלנו – היכולת המקצועית לחלץ מהמומחים את האמת כשהם מעידים בבית המשפט, באמצעות תרגילי חקירה מבריקים, ולשכנע את בית המשפט, שאנחנו צודקים. חקירת מומחים רפואיים היא קרב מוחות, מלאכת מחשבת ממש, מאחר שהרופאים אינם מעוניינים, בלשון המעטה, להעיד נגד הקולגות שלהם. אף על פי כן, בזכות שיטות חקירה ייחודיות שפיתחנו, ובזכות השליטה שלנו בדיני הראיות, פעם אחר פעם אנחנו מצליחים לחלץ את האמת מפי העדים.  כך לדוגמה, בזכות תרגיל חקירה נגדית, במהלך חקירה נגדית בבית המשפט, הצלחנו לחלץ מפרופסור מוכר בצפון את האמת, לפיה, פרוצדורה רפואית מסוימת גרמה לסיבוכים אצל המטופל. 

      סיכום

      כללו של דבר, עורך דין לרשלנות רפואית מחויב לבחון לא רק את הטיפולים שהמטול קיבל, אלא גם את הטיפולים שהמטופל לא קיבל. ובנוסף, עליו לוודא שכל הטיפולים שהמטופל קיבל, נעשו בהסכמתו של המטופל. לשם כך, עורך הדין יסתייע במומחים רפואיים, ויחד איתם יחקור, האם ישנה רשלנות רפואית. 

      היתרון הגדול של עורך דין לרשלנות רפואית טמון ביכולת שלו לחלץ מהמומחים את האמת, כשהם מעידים בבית המשפט. זוהי מלאכה קשה ומורכבת, כיוון שהרופאים שמגיעים להעיד אינם ששים להעיד נגד הקולגות שלהם. למרות זאת, משרדנו מנוסה היטב בחקירות מומחים, ופעם אחר פעם, אנחנו מצליחים לחלץ מהעדים את האמת בית המשפט. 

      מידע מקצועי נוסף

        • מה זה פוסט טראומה וכיצד ניתן להוכיח שהיא נגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי? • שלבים בתביעת לשון הרע • פיצויים בגין אירוע ירי – האם מדובר בתאונה? • ירי במהלך העבודה – האם מדובר בתאונת עבודה? • לשון הרע - אסטרטגיה ופיצויים • תאונה במהלך תיקון רכב – האם זו תאונת דרכים? • שלבים בתביעה לתאונת עבודה – מדריך לפיצוי מקסימלי • תאונת דרכים בעבודה • חייל שנפגע בתאונת דרכים - את מי כדאי לתבוע? • תביעה לפיצויים ברשלנות רפואית – אסטרטגיה לניצחון • תאונת דרכים ללא מגע פיזי - האם אתם זכאים לפיצויים? • שלבים בתביעת תאונת דרכים - מדריך לפיצוי מקסימלי • עורך דין ללשון הרע – חופש הביטוי והזכות לשם טוב • תביעת לשון הרע – מהו סוד הניצחון? • תביעה לפיצויים בתאונת דרכים • נזק נפשי בשירות הצבאי: כללי אצבע • חיילים שחלו בקרוהן במהלך השירות הצבאי • חיילים שחלו בסוכרת במהלך השירות הצבאי • שינויים דרמטיים בחוק נכי צה"ל • פסיקה תקדימית של בית המשפט העליון • תביעה שמוגשת בגלל נזק אורתופדי מבלי שהיתה תאונה ספציפית • נזק נפשי כתוצאה מהשירות הצבאי: כללי אצבע • נזק שנגרם כתוצאה מניתוח בצבא • חיילי צה"ל שנפגעו במהלך חופשה

      הצלחות המשרד

      כמעט חסר תקדים – הצלחנו להפוך פסק דין שניתן בהסכמה

      משרדנו נחל הצלחה מרשימה בבית המשפט המחוזי, במסגרת ערעור על פסק דין שניתן בבית משפט השלום בקריות.

      נשים שעברו כריתת שד מקבלות את הזכויות שלהן בביטוח הלאומי

      עד לאחרונה, נשים שעברו כריתת שד ושחזור, קיבלו בסניפי הביטוח הלאומי מחצית מאחוזי הנכות המגיעים להן. למה? ככה!

      חיסכון במס שבח בשווי 20,000 ש"ח

      למעלה מ- 99,000 ש"ח!!! זה סכום הפיצויים שבית המשפט פסק ללקוחה שלנו, שנשברו לה 2 שיניים עקב קריסה של מיטת עיסוי

      פסק הדין הוא הצלחה גדולה מאוד, לא בגלל הסכום שנפסק, אלא מהסיבה שבמהלך המשפט, בית המשפט "גילה" את דעתו, והעריך את סכום הפיצויים בסך של כ-55,000 ₪ בלבד. וכאן נכנסנו למאבק כפול: גם מול הנתבע, וגם מול בית המשפט.

      חוות דעת של מומחה מטעם בית המשפט קבעה ללקוחה שלנו פיצוי בסך של למעלה מ-200,000 ש"ח, בגין טיפול שיניים רשלני אחד

      עדכון חם ממשרדנו, והפעם: רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. חוות דעת של מומחה מטעם בית המשפט קבעה ללקוחה שלנו פיצוי בסך של למעלה מ-200,000 ש"ח, בגין טיפול שיניים רשלני אחד

      נפלה בכניסה למרפאה, ותפוצה בסכום של 85,000 ש"ח

      אישה שנתקלה במדרגה בכניסה למרפאה, קיבלה פיצויים בסך של 85,000 ש"ח.

      מדובר בסכום גבוה יחסית, מן הטעם, שלאישה לא נגרמה נכות, ולא נרגמו לה הפסדי השתכרות כתוצאה מאירוע הנפילה.

      רשלנות רפואית - הצלחה חסרת תקדים למשרדנו!

      בזכות חקירה נגדית מבריקה, מומחה מטעם בית המשפט (כירורג בכיר ממרכז הארץ) חזר בו מעדותו, והודה שבית החולים התרשל.

       

      תביעה בגין ליקויי בנייה

      מומחה מטעם בית המשפט קבע אובדן דמי שימוש ראויים בסך של 1,100 ש"ח לכל חודש במהלך תקופת הרטיבות.

       

      עוד הצלחה למשרדנו, והפעם – פתרון מהיר מחוץ לכותלי בית המשפט

      צ' חתמה על חוזה ושילמה את מלוא התמורה, בסך של למעלה מ-30,000 ₪. לצערה, התמורה שקיבלה בגין התשלום – הייתה שלא לשביעות רצונה, ולמעשה – הבינה כי נפלה במקרה תרמית. בתוך פחות מחודש ימים לאחר פנייתה אלינו, ולאחר משא ומתן אפקטיבי וממוקד, נחתם הסכם להשבת התמורה לצ' (בניכוי הוצאות עבודה ריאליות). שמחנו לעמוד לשירותה של צ', במהירות, ביעילות, ובלי להגיע לבית המשפט.

       

      190,000 ש"ח פיצויים ללקוח שלנו שעבר תאונת דרכים, למרות שהשכר החודשי שלו לא נפגע

      אחת מההצדקות לפיצוי בדיני נזיקין היא "שינוי מצב לרעה". אדם שעובר תאונה ונגרם לו נזק, סביר להניח שמצבו ישתנה לרעה בעקבות התאונה. האינדיקציה החזקה ביותר לשינו

      50,000 ש"ח פיצויים, בגלל רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

      לקוחה שלנו ביצעה ניתוח לשאיבת שומן, בעלות של כ- 12,000 ש"ח. הניתוח לא הצליח (בלשון המעטה), אז תבענו את חברת הפלסטיקה. תוך זמן קצר ניצחנו, וזכינו בסך של כ- 50,000 ש"ח. אז רשמנו לפניכם, אם אתם צריכים עורך דין לרשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – זה אנחנו!

      ניצחון מוחץ לפני שהגענו לבית המשפט

      איך עשינו את זה? הנה הסיפור, בקצרה: מעשה בחברת תוכנה (הלקוחה שלנו) שהתקשרה עם חברה שמתמחה בהענקת אשראי חוץ בנקאי ללקוחות פרטיים.

      רשלנות בטיפול שיניים

      עדכון חם ממשרדנו, והפעם: רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. חוות דעת של מומחה מטעם בית המשפט קבעה ללקוחה שלנו פיצוי בסך של למעלה מ-200,000 ש"ח, בגין טיפול שיניים רשלני אחד.

       

      פיצוי בסך של 150,000 ש"ח בתאונת דרכים, למרות שלא נגרם נזק משמעותי

      נכון שלכל אחד מאיתנו יש חבר או קרוב משפחה שהיה מעורב בתאונת דרכים, ואף על פי שלא קרה לו כלום הוא קיבל פיצוי בסך של 150,000 ש"ח.

       

      מעבירים הרצאות ללשכת עורכי הדין

      כל כך מקצועיים במקרקעין, שאנחנו מעבירים הרצאות בענייני מקרקעין, מטעם לשכת עורכי הדין.

      כבוד לעורכת הדין (המלומדת) סיון שחר ממשרדנו!

      תביעה בגין הטרדה מינית - ניצחון מרשים למשרדנו

      הקטינה, בשנות העשרה לחייה, הגיעה למשרדנו לאחר שהעבריין שתקף אותה מינית הורשע בביצוע עבירות מין. הגשנו בשם הנערה, תביעה בגין הטרדה מינית, נגד התוקף. על מנת להביא את התוקף לדין, ולהבטיח שהתוקף ישלם על הנזקים שנגרמו לנערה.

      אמת היא שכל הון שבעולם לא יוכל לפצות על הכאב, ההשפלה, והפגיעה העצומה שחוותה הנערה. אולם כחלק ממלחמת הצדק שניהלנו נגד התוקף, משרדנו עמד על כך שהפיצוי שהוא ישלם לתובעת, יהיה גבוה דיו כדי להרתיע אותו ולאפשר לנערה בסיס להחלמה וחזרה למסלול חייה התקין.

      משרדנו ניצח בתביעה סבוכה ביותר, שתחילתה בשנת 2012, והחזיר לקשישה את הזכות הבסיסית ביותר – הזכות לחירות על גופה ונפשה

      שלומית כהן (שם בדוי) הגיעה למשרדנו וביקשה שנייצג אותה מול רשויות החוק. המדינה ומחלקת הרווחה קבעו ששלומית אינה יכולה לדאוג לענייניה, ולכן מינו לה אפוטרופוס על גופה ורכושה, כך שהיכולת להחליט מה טוב עבורה נשללה ממנה ביום בהיר אחד.

      נפגעה בתאונת דרכים, ותקבל פיצוי בסך של כ- 1,260,000 ₪!

      עוד הישג מרשים למשרדנו.

      רונית ברכה (שם בדוי), נפגעה בתאונת דרכים, בהיותה בת 44.

      נקלע לקרב יריות, וקיבל פיצויים מפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמיד.

      בחופש הגדול שלפני כיתה י', מאיר (שם בדוי) נקלע לאירוע ירי סמוך לביתו. לא פחות מארבעה קליעים פילחו את פלג גופו העליון, והוא הובהל לבית החולים, כשהוא מורדם ומונשם, במצב אנוש.
      מכיוון שמאיר היה תלמיד בזמן אירוע הירי, הגשנו תביעה נגד חברת הביטוח, אשר מבטחת את כל תלמידי ישראל, בפוליסת תאונות אישיות.

      לא הרבה יודעים, אך לכל תלמיד בישראל יש ביטוח תאונות אישיות, אשר חל על כל תלמיד, בכל זמן, ובכל מקום בו נמצא התלמיד, גם אם התאונה אירעה בלי קשר לפעילות המוסד החינוכי. כך לדוגמה, גם אם התלמיד נפצע במהלך החופש הגדול, בחוף הים, במגרש משחקים, או כתוצאה ממעשי אלימות, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויים מחברת הביטוח.

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט
      צרו קשר